Monday, October 27, 2008

Skarlagensfeber

Ganske rett etter jeg skrev det innlegget fant jeg ut at hun hadde bringebærtunge. Noe som vil si at hun ikke har vannkopper, men skarlagensfeber. Skarlagensfeber er ikke en av de barnesykdommene som man har en gang og aldri ser igjen, og er ikke noe kjekt å få. Rebecca sin tunge er nå stor og full av nupper hun har vondt når hun spiser og har det ikke bra. Vi har vært til legen og utslettet er ikke typisk for skarlagensfeber(det er vanligvis mange små nupper) og ligner mer på vannkopper. Men CRP`en var høy og hun hadde andre tegn slik som blek rundt munnen og hun har også fått rødt utslett i kinnene.

Hun fikk penicillin og jeg gikk på apoteket for å få miksturen. Rebecca fikk en gang penicillin med sitronsmak og hatet den, mens en annen gang var det jordbær eller bringebær og hun tok det greit. Spurte dermed hvilken smak det var, fikk beskjed at det var jordbær. Ventet i 20 MINUTTER !! på at hun skulle blande den. Da hun kom tilbake var det sitronsmak og jeg må presse den i henne. Uff... Samtidig er jeg fasinert over hvor lang tid alt tar på apoteket, lurer på om de er trent i å bruke lang tid?? Eller kanskje påvirkningen er stor fra den eldre kundegruppen??

En annen ting jeg lurer litt på i dag er hvorfor man ikke kan kommentere innleggene hvis ikke man er medlem? Eller har jeg kanskje bare ikke fått det helt til enda....

1 comment: