Wednesday, October 29, 2008

Sykdom



Rebecca er fremdeles dårlig, allikevel kan hun ikke forstå at man dermed må holde seg hjemme.

Det har gått en del utover huset. Hun er veldig flink å rote, men nå er det ganske ekstremt. Hun har også fått til noe ganske fasinerende. Hun har fått dvd-spilleren til å kun vise i svart/hvitt format. Merkelig alt man kan få til med kun de knappene som er tilgjengelig på selve tv`en og dvd spilleren. Jeg prøvde LENGE å få det ordnet igjen, men måtte bare gi opp. Så nå venter vi bare på at Svein Edvin skal komme hjem igjen(han kommer i morgen). Heldigvis er spilleren gammel i tilfelle den ikke kan repareres. Og ikke minst var det fint at tv`en ikke viser kun svart/hvitt. Når man er på "husarrest" slik som jeg er nå, MÅ man jo i hvert fall ha bonderomantikk og greys anatomy på tirsdagskvelden.

Det verste med sykdommen er penicillinkuren. Det er virkelig problematisk å få i henne medisinen. Har prøvd alle metoder, men selv en liten ml i mye vaniljesaus kunne hun smake og konstantere som EKKELT!!! Hun må holdes fast mens man sprøyter innholdet i munnen og tvinge henne til å svelge. Føles ikke greit å gjøre et slikt overgrep, men det viktigste er at hun blir bedre. Og det hjelper, spesielt tungen har blitt mye bedre.

Ellers har jeg fått ordnet barnvakt til i morgen, da skal jeg til biblioteket for å hente spanskkurset jeg har bestilt. Har hatt et år med spansk på skolen, men MYE av dette er glemt. Håper det blir lett å få det tilbake :o) Hentereisen i colombia kan vare i opptil åtte uker og lokalbefolkningen forstår ikke mye engelsk. Samtidig vil jeg friske opp enkle ord slik at jeg kan snakke med barnet om vi får tildelt et barn som er i øvre del av vår godkjenning. Vi er godkjent for et barn fra 0-2 fra norske myndigheter. Det er i hvert fall en veldig god motivering for å fortsette med spansken, er også veldig glad at jeg valgte det som valgfag på gymnaset.
Jeg har plassert min blogg i Laksevågbloggportalen Bloggurat!

No comments:

Post a Comment