Saturday, November 8, 2008

Litt av hvert


Så er en ny uke gått.

Det mest spennende som har skjedd er at jeg kanskje skal få et lite fast vikariat i åpen barnehage. Jeg jobber vikar der allerede og trives kjempegodt. Er nesten som jeg ikke skulle hatt betaling.

For de som ikke vet hva åpen barnehage er. Det er et tilbud til foreldre som er hjemme med barn, man spiser lunch sammen og har en samlingsstund. Man går sammen med barnet sitt.

Jeg gikk der lenge med Rebecca og vi har likt oss veldig godt og i det siste har jeg jobbet litt som vikar. Perfekt for oss som ikke har barnehageplass, arbeid fra halv ti til halv tre og jeg kan ha Rebecca med meg. Ingenting å bli rik av, men fin tilleggsbeskjeft. Masse hyggelige folk og mange søte barn. Rebecca trives veldig godt, selv om hun ikke alltid synes det er like kjekt når jeg bærer på andre barn. Men er en god trening til hun blir storesøster. :o)

En ting som er sikkert er at jeg skal gå i åpen barnehage når vi får nestemann. Blir jo gjerne et litt større barn som har lyst til å treffe andre barn og samtidig være med mamma.

Det som er litt rart er at flere har blitt gravid og fått baby i åpen barnehage på den tiden vi har brukt å bli godkjente i Norge. Blir mange barn før det er vår tur igjen...

Det har blitt spekulert i om finanskrisen kommer til å ha innvirkning på ventetidene, det får vel tiden vise. Men mest sannsynlig vil det føre til færre søkere fra andre land(de har ikke merket store endringer i Norge).

Håper dere har en god helg alle sammen :o)



1 comment:

  1. Jeg må nok innrømme at jeg håper finanskrisa får en del amerikanere til å roe adopsjonslysta litt fremover... De utgjør en stor gruppa av adopsjonssøkerne, og jeg tenker at et lite opphold fra den kanten kanskje kan få ned ventetidene noe igjen. Det får nok ikke dem som allerede er i gang til å stanse opp, men kanskje noen som hadde planlagt adopsjon vil vente og se an situasjonen. Jeg kan jo håpe ...

    ReplyDelete