Monday, November 10, 2008

Stopp på hentereiser


Nå er det hentereisestopp for i år i colombia. I hvert fall norske søkere kan ikke reise før etter ferien er over. Det inkluderer januar som er ferietid i colombia. Det kan fremdeles komme tildelinger som alle håper på. Men det er jo veldig synd at de barna som får foreldre ikke får feire jul med sin nye familie. Hadde det vært meg som hadde fått tildeling ville jeg heller vært i colombia lenge og feiret jul med hele familien der nede. Forstår ikke hvorfor dette ikke er en mulighet, det blir nok dyrt - men hvorfor kan man ikke velge? Har alltid tenkt at jeg ikke kommer til å være flink å takle en ventetid etter vi har fått tildeling og det synes svein edvin er vanskelig også.

Så nå instiller jeg meg på at det faktisk kan skje at vi får tildeling og vi må vente på å hente. Det blir ikke til denne julen(vi er jo ikke godkjente enda), men det kan jo være at vi får tildeling i desember 2010. Dommerstreiker skjer også innimellom og da får man heller ikke reise. Det har allerede skjedd denne høsten. Krysser fingrene for at dette ikke skjer med oss og at dommerne slipper å streike på mange år :o).

En annen ting jeg har insett er at vi gjennomsnittlig må vente til januar før vi i det hele tatt er godkjente. Mest sannsynlig blir det nå ikke før februar med alle hellig og feriedagene som nå snart kommer. Det kan også ta lang tid før vi i det hele tatt får beskjed om at vi er godkjente. Kanskje er det allerede varmt i været før vi sikkert kan vite at vi er godkjente og at det kommer et colombiagull til oss.

2 comments:

  1. Hei, jeg er Vi ;o) og jobe med Camilla F. fra Camillas Verden blogg, håper det er greit at jeg kommenter litt. Jeg er fra Colombia, Bucaramanga. Du kan leser meg om meg i bloggen min. Vil onsker dere like til med hentereiser, og håper jeg kan få lov å føller dere videre og vil gjerne hjelpe dere vis dere lurer på noen. klem ♥

    ReplyDelete