Friday, December 19, 2008

Spennende

Nå har et par blitt godkjent i colombia. De sendte papirene samtidig som oss. Vi har ikke hørt noe... Håper vi ikke må vente lenge.

Trodde vi måtte vente lenge før vi kunne vente på godkjenning, er dermed veldig glad for at det kan gå raskere enn jeg trodde. Samtidig så må jeg innrømme at jeg dermed lurer litt på hvorfor vi ikke er godkjente enda. Hadde vært kjekt om det kunne stå 2008 på godkjenningen siden det ofte er den datoen de går utifra når de matcher. Og blir litt usikker. Er virkelig alt i orden med søknaden vår, liker de ikke oss like godt. Eller er det oversetteren som har begynt med deres søknad først, kanskje er oversetteren nå på ferie og er ikke tilbake før etter ferien i slutten på januar.... Kanskje vi må vente lengre enn normalt...

Men skal innrømme at det vil føles urettferdig hvis det nå tar lang tid før de går igjennom vår søknad, spesielt siden det tok så lang tid i Norge. Mange som har søkt etter oss har vært godkjente mye lengre enn oss.

Internett er ikke alltid like bra, hadde jeg ikke lest dette så hadde jeg ikke vært så opptatt av det og hadde ikke tenkt på godkjenning før om lenge. Da hadde jeg tenkt at det var ferietid og ingenting kom til å skje nå.... Kanskje det er dette adopsjonsforum tenker når de ikke informerer så masse. Men jeg vet at jeg likevel kommer til å støvsuge nettet ofte.. Selv om det eneste jeg finner ut er at det er ingenting som har skjedd.

Så slik er ofte følelsene mine når det gjelder adopsjon. Opp og ned hele tiden, til og med i samme innlegg. På den måten er det akkurat som ved en graviditet. Av og til er jeg sikker på at kroppen produserer de samme hormonene som jeg hadde sist gang.

1 comment:

  1. Ah, godt å høre det ikke bare er jeg som tilbringer latterlig mye tid på nettet å jakt etter informasjon. Og vi er ikke en gang godkjent i Norge!

    Jeg krysser fingrene for at godkjenningen deres er på vei og at den bare har tatt litt ekstra tid på grunn av juleposten.

    ReplyDelete