Wednesday, January 28, 2009

Jeg lander litt

Jeg flyr fremdeles, men denne setningen gjorde at jeg landet litt. Fra adopsjonsforum sin spørreside:

Vi tror nok ikke at ventetiden går ned i Colombia. I beste fall vil den stabiliseres på dagens nivå, men det er stor mulighet for at den fortsatt vil øke noe.

Det var veldig skuffende nyheter. Men håper at de har feil, igjen. Når vi bestemte oss for colombia var ventetiden mye kortere, men hun i sekreteriatet sa at ventetiden mest sannsynlig kom til å synke igjen etter en liten stund.

Men jeg flyr fremdeles!! Håper at Lista de Espera kommer snart med masse fremskritt og at colombialisten kommer med distrikter og tildelinger.

Eller synes jeg det er synd at barna på barn søker foreldre listen fremdeles er der. Det har også kommet et nytt barn, en liten gutt fra chile. Håper på foreldre for hele gjengen.

Ellers har det kommet statestikk på barns alder. På colombia var spredningen stor, 14 barn alder 0-1 år, 16 barn 1-2, 12 barn i alder 2-3, 5 barn 3-4 og 1 barn i kategorien 4-5 år.

2 comments:

  1. Jeg tenkte på dere da jeg leste det samme svaret (for jeg må jo inn og sjekke spørrespalten noen ganger om dagen...). Håper de tar feil og at vi snart ser ventetiden synke - ikke bare i Colombia - men i alle land.

    ReplyDelete
  2. Det håper jeg virkelig også. Ventetidene for adopsjon bør snu.

    Det beste hadde vært at man kunne ha drevet med adopsjon i flere av de landene som trenger det, men mangler lovverk. Eller at de landene som heller ønsker at barna skal vokse opp på barnehjem skal frigjøre dem for adopsjon. Fælt at det er barn som venter på foreldre og foreldre som ønsker å adoptere dem, men ikke får.

    ReplyDelete