Tuesday, January 27, 2009

Venteglass

Siden vi nå har datoen for godkjenningen vår har jeg laget et venteglass. Ideen har jeg stjålet fra en kinasøker. Men hun hadde en hjertesjokolade for hver LID-dato. Skulle jeg gjort det hadde de fleste sjokoladene blitt veldig dårlige. Til og med nå må jeg gjerne bytte bringebærdropsene ut etter hvert.

Og bringebærdrops synes jeg passer veldig godt, de gir meg nemlig veldig gode familieminner. Hver gang vi var på familieutflukter og fisketurer hadde min mor med seg en pakke. For meg smaker de barndomslykke!

Det jeg har gjort er å bruke Lista de Espera. Det viser de som har ventet lengst på region (det er det siste som skjer før tildeling av et barn). F.eks. så har Lista de Espera nå kommet til sept-05 i alderen 0-1 år. Siden vi er godkjent i desember i 2008 blir det 28 drops. Det jeg synes er litt rart er at de ikke har noen liste for 0-2(frem til 3 år) som er godkjenningsrammen til nesten alle norske søkere, men de har egne grupper for 0-1, 1-2, 2 og 2-3. Hva det i praksis innebærer vet jeg ikke helt. Men jeg har fylt opp med drops for alle de ulike kategoriene. Da vil det jo også skje mer i glasset. Og det blir lettere å se fremgang! Selv om jeg selvfølgelig håper at vi ikke må vente like lenge som de som venter lengst.

Stakkar Svein Edvin, for de av dere som ikke vet det så er det min mann :o) Han fikk helt sjokk når han fikk se glasset og hvor mange drops som var inni. Han visste ikke at jeg hadde tatt alle kategoriene i samme glass. Men lurte på om ventetiden virkelig var så grusom.


Her er et bedre bilde av glasset. Dette kan brukes til sammenligning etter hvert som glasset blir mer og mer tomt :o)

6 comments:

  1. Hei Camilla. Dette var en artig ide :-) Vi er godkjent i juni 07...stemmer det da at vi skal legge 9 drops i vårt venteglass (antall mnd)??? Er det slik du regner? Da er det "bare" ett svangerskap igjen!!! Hvor ofte oppdateres denne lista? Hilsen Berit

    ReplyDelete
  2. Hei Berit
    Kjekt at du likte ideen(som jeg har stjålet).

    Hvis dere er godkjent for aldersgruppen 0-1 så stemmer det :o) Men det er andre ventetider for de ulike godkjenningene. Jeg tok alle kategoriene vi kommer innenfor med 0-35 mnd. Så håper jeg bare det blir et par drops på meg snart!!!!


    DVA listen 11.12.08
    0-1 sep 2005
    1-2 sep 2005
    2 april 2005(1 mnd frem)
    3 nov 2004
    2-3 mars 2006
    3-4 april 2005
    4 juni 2005
    5 jan 2006 (1 mnd frem)
    4-5 jan 2006
    5-6 mar 2007
    6 aug 2008 (6 mnd frem)
    7 juli 2008 (1 mnd frem)

    Søsken
    0-4 mars 2007
    0-5 juli 2006
    0-6 aug 2007 (2 mnd frem)
    0-7 mai 2008 (2 mnd frem)

    Den siste DVA listen var altså i desember og det er ulike tidspunkter når listene kommer ut. Det pleier å komme en i måneden, men de kommer ut på veldig ulike tidspunkter. Er usikker på om det kommer en i januar eller om ferien gjør at det ikke kommer noen. Sjekker i hvert fall i spenning. Og legger den ut med en gang jeg finner den!!

    ReplyDelete
  3. Håper forresten at dere må vente mindre enn et svangerskap til!!!

    ReplyDelete
  4. God ide. Håper du får spise en god del bringebærdrops i løpet av året, men har du ikke glemt noen måneder i tellingen.. sept. 05 til des 08 blir vel 39 drops og ikke 28, eller har jeg misforstått helt??? Trodde kanskje du regnet ett drops pr mnd forskjell mellom listen og din godkjenningsmåned???

    ReplyDelete
  5. Gikk nok litt fort i svingene mens jeg skrev bloggen, men det er nok rett i glasset. Tror jeg, ble usikker om jeg har glemt hele 2008.. Må nok telle over glasset senere i dag....

    ReplyDelete
  6. Da var det telt over og det stemte. :o) Glad for at jeg ikke måtte putte oppi flere, det hadde det ikke vært plass til.

    ReplyDelete