Monday, January 26, 2009

VI ER GODKJENTE!!!


Fant dette hjertet og det passet bare sååå godt. Oversatt: Jeg tar deg i hjertet mitt!

I mitt hjerte har allerede colombiagullet hatt sin plass, og jeg trodde ikke at denne godkjenningen kom til å forandre så mye. Men kanskje siden jeg nå tør å håpe mer så tok barnet enda større plass. Akkurat nå er det veldig overveldende. Jeg er så glad og føler meg rett og slett forelsket. Det minner meg om første gangen jeg fikk høre hjerteslagene til Rebecca. En trygg og varm følelse.

En annen ting som jeg ble veldig glad for er at vi faktisk ble godkjent 3 desember 2008 Det hadde jeg aldri trodd :o) De som sendte papirene samtidig som oss og som jeg nok var sjalu på, er ikke så stolt av det, men jeg får vel blogge ærlig... Tilbake til poenget, de ble godkjent 9 desember 2008. Siden de allerede hadde fått beskjed, hadde jeg aldri drømt om at vi kunne få en tidligere dato. Og jeg er så glad for at vi ble godkjente i 2008!!

Så til godkjenningsrammen vår: Den er fra 0-2(0-35 mnd.) Det betyr da ikke 0-2 år, men fra 0 - nesten 3 år. Samtidig så er de yngste barna i hvert fall fylt fire måneder, så i praksis er det rammen. I tillegg til dette så skal det være en aldersforskjell på et år mellom barnet man allerede har og adoptivbarnet. Noe som sikkert ikke blir aktuelt( ikke i følge dagens ventetider, Rebecca rekker nok å bli fire år)

En annen gladmelding er at facebookgruppen blir bare større og større og vi har fått mange underskrifter!! The sky is the limit!!! I hvert fall for meg i dag. Jeg letter!!!!!!!!!!!!!!!!

7 comments:

  1. Så utrolig kjekt Camilla! Gratulerer!!! Du må skrive meg på den listen for økt støtte til adopsjon. Vært ganske dårlig så har bare ikke fått sagt det til deg;-) Gleder meg masse på dine vegne. Kjenner en del som har adoptert og har hørt mye om den forferdelige ventetiden.. GRATULERER! Må få til middag med Kristine og når jeg kommer meg en del!PS. Kan nok ikke hjelpe deg litt en gang med spansken. He he.
    Klem Elisabeth

    ReplyDelete
  2. Gratulerer så mye med godkjenningen!!! Kjempegodt å ha den i boks :-) Lykke til med vidre venting.
    Monica/ leia

    ReplyDelete
  3. Gratulerer så mye med godkjenningen!!!!

    ReplyDelete
  4. ENDELIG kom godkjenningen! Gratulerer så mye. Det må være deilig å omsider ha den i boks, så lenge som dere har ventet på den. Og så fint at dere faktisk har vært godkjent i halvannen måned allerede!

    Og Facebookgruppa er jo helt utolig. Jeg meldte meg inn som nummer to før helga, dro på kurs, og kom tilbake til 800 medlemmer! Det er overveldende for en respons vi har fått til! Nå håper jeg bare politikerne hører på oss og endelig endrer reglene.

    ReplyDelete
  5. Så utrolig kjekt. Gratulerer så mye.
    Lene og Øystein

    ReplyDelete
  6. Hei,

    Gratulerer så mye med godkjenningen!! Godt at den kom og at datoen var så pass tilbake i tid.

    Må også få si at du har en flott blogg som jeg er innom daglig :)

    kristin69/Laila

    ReplyDelete
  7. Tusen takk alle sammen :o) Så kjekt å få dele fremskrittene med alle sammen. Det varmer med alle koselige kommentarer både her, på mail og facebook!

    ReplyDelete