Thursday, February 5, 2009

Ny statestikk på kjønn - og diverse


For 11 år på rad så formidlet adopsjonsforum flere jenter enn gutter. Største årsaken er Kina, selv om det derfra kommer mer gutter enn tidligere. Overraskende var at det kom flere jenter enn gutter fra Colombia(25 og 23). Andre år har det vært klart gutteoverskudd. Om dette bare er en midlertidig tendens gjenstår å se. Det gjør i hvert fall ikke meg noe, synes det er kjekt hvis det er ganske 50/50 % sjanse. Virker heller ikke som det finnes noen tendens på hva man får selv om man har barn fra før. Spennende blir det i hvert fall.

Ellers melder ADECOP at de har fått 16 nye familier inn på Lista de Espera. Selv om jeg heller kunne tenkt meg å få vite nøyaktig hvor mange søknader de har totalt....

Jeg kan i dag også meddele litt rykter... Føler meg litt som RQ i veldig liten skala : D. Ryktene sier at ICBF har ansatt flere saksbehandlere. Disse skal angivelig være i regionene og se på om barna i systemet kan være aktuelle for adopsjon. Hvis dette er sant så kanskje det blir flere tildelinger og mindre ventetid. Både for barn som venter på foreldre og for oss heldige adoptanter. Jeg liker i hvert fall dette ryktet og det passer fint med min gode feeling for 2009!!

Ellers kan jeg meddele at vi endte opp med 1054 signaturer på brevet vi skal sende politikerne. Er så glad for støtte og at noen satte det i gang! Spennende å se fortsettelsen.

No comments:

Post a Comment