Tuesday, February 17, 2009

Rykter - kategori 0-1 år

Dette har jeg funnet på det spanske forumet og det vil jeg kun klassifisere som rykter. Spesielt siden det er noe jeg ikke har lyst til å tro på...

Jeg har jo tidligere formidlet at den familie godkjent i juli 2006 fikk beskjed om at det var 164 saker før dem.

Nå hadde en spansk adopsjonssøker(godkjent 6 Juli 2006) fått vite at det var 194 søknader før dem.

En annen spansk søker som også var godkjent i juli sa at han ikke forstod noen ting. Han fikk beskjed i august at det var 164 saker før dem. Dette var da sikkert samme søker som jeg hadde hørt om fra før...

Årsakene kan jo være litt av hvert:

*Siden godkjenningen var fra 6 Juli regner jeg ikke med at det er så mange som er godkjent før i juli. Men det kan jo være noen søkere...
*ICBF kan ha skrevet feil til den spanske søkeren
*Søkeren kan ha skrevet feil på internett. Årsakene kan jo være flere. Hvem vet, kanskje med vilje?
*Det kan også ha kommet colombianske søkere, de kommer jo før i køen. Hvis det kommer en del av dem vil dette ha utslag også for dem som har hatt søknaden lenge i landet.
*En annen årsak kan være at den som fikk vite at det var kun 164 saker før dem ble feilinformert.
*En ny årsak som ble påpekt er at det kan være en trykkleif, siden 9 ligger rett ovenfor 6 på tastaturet.

3 comments:

  1. > "*Søkeren kan ha skrevet feil på internett. Årsakene kan jo være flere. Hvem vet, kanskje med vilje??"

    Det kan vel like gjerne være en trykkleif? Bruker man tallene til høyre på tastaturet er 9-tallet rett over 6-tallet. Er du litt rask på labben, kan 164 for blit til 194.

    ReplyDelete
  2. Kanskje. Det er i hvert fall en ny teori. Men rart at det skal være like mange saker nå som i august 2008. Det har jo vært flere tildelinger i denne kategorien siden den tid.

    Dessverre er ikke denne teorien noe oppløftende. Tidene vil vise om det kommer nye rykter som kan bekrefte eller avkrefte noen teorier.

    ReplyDelete
  3. Ah, august, ja. Fikk ikke med meg at det var så lenge siden forrige rykte om 164. Da skjønner jeg du lurer. Håper du snart hører mer positive rykter!

    ReplyDelete