Thursday, March 19, 2009

Veeentetider


Denne bodyen trenger egentlig vårt fremtidige barn og ikke minst de fremtidige barna til mange av dere som følger denne bloggen.

Men jeg synes ikke ventetiden er noe kjekk allikevel. Å vente lenge på noe godt er vel bare vanskeligere, jeg kunne gjerne ventet tre år på å gå til tannlegen.... Men denne ventetiden vil jeg bare ha over. Det verste er at Rebecca må vente så lenge med å bli storesøster.. Det har jeg overhode ikke lyst til. Vi er jo heldigvis unge og har forsåvidt ganske god tid, selv om jeg ønsker å være ung mor.

Danske AC har nå vært i colombia på adopsjonsreise. De kom med interessant informasjon til sine søkere og jeg ble rett og slett missunnelig. De danske søkerne kan få vite hvor mange som er før dem i køen. Og det er interessant det, i hvert fall å følge med på den utvikligen!! Spanske søkere får også slike oppdateringer. Dette skulle da også vært en mulighet for norske søkere.

Annen informasjon var at ICBF merker en stigning i søkere fra colombia, men det i 2007 og 2008 var færre søkere fra utlandet. ICBF mener at ventetidene vil være 3 1/2 til 4 år for gruppene mellom 0-5 år. Siden det nå er svært få friske barn som blir frigitt i gruppen 0-4år. Men ICBF påpeker at de ikke kan spå om fremtiden

Til gjengjeld er det mange søskengrupper, større barn og barn med spesielle behov. Det er 8547 barn nå klare til adopsjon. De fleste av dem i disse kategoriene. Det er 3800 ventende familier fra utlandet og colombia, så det er faktisk flere barn frigitt til adopsjon enn ventende familier. Men det var en del søskengrupper på 4-6 barn, disse har da liten sjangs til å bli adoptert. Ingen i Norge hadde fått lov til det og få ellers har kapasitet. Det virker ikke som de gjør slik som Brasil, der deler de opp søskengrupper. Håper at man snart får flere barn på barn søker foreldre siden og at det blir færre ventende barn i colombia

Her er link til hele saken!

No comments:

Post a Comment